Grönsaksregimen får cykla och välta!

Hemma är skönt, jag är helt slut...usch, huvudvärk de sista timmarna på skolan.
Hoppade över grönsaksregimen idag och unnade mig en sån här dåling:



Den var god. Malin köpte en när vi gick på affären efter skolan,
och jag blev så avundsjuk så jag köpte en jag med, haha, så dålig jag är..


Rep om en timma, hoppas låtarna sitter ikväll.
Runaway train har jag ju hört, såklart, men aldrig sjungit eller
sjungit med i, bara just orden runaway traaaain, haha,
men efter två rep känns det som att den sitter till 90% iallafall.

The weight har jag aldrig sjungit, jag har trallat med i refrängen då Tina
spelat den på någon fest med gitarr, men aldrig något mer, och den texten är underlig som satan.
Finns ingen rim och reson i den, haha xD

Whats up känns hemsk, jag tycker jag sjunger dåligt, dåligt på den,
det är en bra låt men jag känner mig som en låtslaktare när jag sjunger den,
så vi får se hur det går, nervösklumpen i magen lär säkert
dyka upp och vrida till...

Lady in Black tycker jag om, det är ju Uriah Heep så come on, haha,
men jag har aldrig sjungt den, dock lyssnat på den sedan jag var liten,
så har jag bara texten framför mig så går det hyffsat bra :)

Picture, ja...där trodde nog både jag och Maria att vi hade den som i
en liten ask, men det var svårt att komma in rättoch hålla melodin när vi
väl sjöng den med varannan vers tillsammans. Vet inte om man slaviskt lyssnar efter
det exakta gitarrplocket eller om man har originalrösterna i huvudet och
försöker låta exakt så (vilket ju inte går) eller vad det var.
Men tillslut fick vi till en bra version iallafall så det komer gå bra.

Simple man är ju en gammal favorit, den trodde jag inte att det skulle bli några som helst
problem med, och det är det egentligen inte heller. Maria gillar Shinedown's version
av den och jag kan bara hålla med, mycket bra version. Men...jag kan inte
sjunga så, min röst kommer pajja totalt om jag ens försöker,
så nu är jag nervös över den också :S Men jag har lyssnat och lyssnat som en tok
på den för att försöka få in den i huvudet, så vi får se ikväll (om en timma) om
jag kan sjunga den så. Det är lite jobbigt när man har originalet inkört sedan
miljoner år tillbaka i huvudet :P

House of the rising sun ser jag inga problem med alls :)

Nu ska jag lyssna lite mer på låtarna och sedan gå bort till Maria till kvart i sex
och sedan gå mot repan :)



Kommentarer
Postat av: malin

haha, sprid ryktet om mina taskiga matvanor till världen bara... :P tyvärr råkade jag sabotera min, glömde bort att den var i ugnen, och när jag kom på det så var den stenhård... mumsigt värre... men beasås löste problemet - allt blir bättre med beasås...

2011-02-24 @ 08:40:54
URL: http://mildamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0