Dååååå pysslar vi!

I förrgår julstökade vi, som fan :P

Bakade bröd, med tranbär och blårbär i,
blev skitgott :D


Jul, jul, JUL, julstök!
Vi for ut i skogen och plockade granris, enris, torkad gran,
lingonris, blåbärsris, mossa, tall och kottar.
Mamma brukar torka apelsinskivor och det blir så fint så jag skivade upp en apelsin jag med.
Jag älskar att pynta både julklappar och kransar med massa fina band,
så jag har alldeles för många rullar med sånna :P Köpte massa tillbehör för att göra
massa julgodis, hade dock inga recept utan mixtrade helt vanvettigt vid spis och bord xD


Tina brukar göra så god fudge med massa goda saker i som jag hade tänkt inspireras av,
men jag hade glömt den kondenserade mjölken,
så jag tog helt enkelt massa goda saker och rörde ned i choklad,
typ minimarshmellows, blandade nötter, hackad dumle, torkade blåbär och smulad polkagris i choklad :) Gissa om det blev gott ^_^



Gjorde även massa olika knäcksorter; marshmallowsknäck, blåbärsknäck,
krossade nötter i knäck och vanlig knäck :)


Experimenterade vidare och tog aftereightchoklad och la i botten på en form
och hällde kola över och lät stela, skar i bitar och virade cellofan om,
gjorde också vanlig kola och slog in samt chokladbitar med krossad polkagris i :)


Hade som sagt massa fina saker från skogen,
att spraya kottar och hälla glitter på kan man ha till mer än man tror ^_^



Gjorde lite olika saker av det vi hämtade i skogen


Vira lite ståltråd kring kottens "slut" så är det enkelt att fästa den vid saker.
Rosetter gör jag av olika fina band :)

Gjorde en minijulgran i minilandskap :)


Gjorde en stor krans, att hänga i taket eller under platta lampor.
Jag tror jag ska flytta på den till hallen, men for now får den häng i vardagsrummet :)


Anders pysslade också ^_^
Han bakade brödet, gjorde en dörrkvast och en plånbok i gaffatejp :)
Och ischoklad!




Kommentarer
Postat av: Katarina

Jäävlar så kreativ du är kvinna!! du får ju oss andra på skam hehe! Superkvinnan, hur gör du? Hur kan du allt?? Inget verkar vara svårt för dig! Keep it up, det är roligt att se och läsa!!

2011-12-01 @ 08:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0