En palett av hårfärger

Jag har sällan samma frisyr eller hårfärg särskilt länge,
jag älskar att ändra på det. Jag har nog helst håret utsläppt också,
fast jag älskar att göra frisyrer :P
Nu är det svart igen, såhär:



Saknar det röda, men det tog lite tid att hålla efter det, med "poppyred"-toning från Shock en gång i veckan, vill man vara fin får man...ja, lida pin gjorde jag ju inte...hummm, ödsla tid?



Ser aningens skeptisk ut på bilden, det var för att det var precis före
jag blev kidnappad veckan innan min 30-års dag :P

Jag har haft dreads 2 gånger, ena gången tunna fina av mitt egna hår,
hittar dock inget kort på det. Andra gången var det inte så bra, det var syntetdreads som ska flätas in eller snurras på ett särskilt sätt och fästas med gummisnodd, de gled ur hela tiden och jag fick fixa till dem varenda dag, men det berodde mest på att personen som satte i dem aldrig hade gjort det innan, var första gången, och då kan det ju bli så :) De var också väldigt långa, ända ned till midjan. Jag hade dem i lite över en månad iallafall sedan fick jag nog och tog ut dem, visst gillar jag att fixa med håret, men det blev så jävla trassligt tillslut att jag bara ville ha ur dem. Synd, för det var bekvämt annars, inte borsta eller nått :)



Blondt i olika nyanser, jag gillar blondt, skulle gärna ha det nu,
har mina funderingar på att göra det faktiskt.



Svart/mörkbrunt är väldigt enkelt dock, enkelt att slänga i en toning
när håret känns matt och behöver lite lyster :) Dock har jag länge funderat på
vad fan jag ska göra när jag blir med barn? Då ska man ju varken blondera, färga eller tona, eftersom de inte riktigt vet vilka gifter det finns i kemikalierna. Det räcker för mig, att vetenskapsmän inte till 100% vet, sedan vet jag att en del frisörer och andra säger att man kan tona, en del säger att färga funkar med osv...men ja...jag skulle nog aldrig våga helt enkelt, jag är för feg :P Kan jag råka öka risken för cancer hos mitt barn med endast 0,5%, om det ska vara så, då skiter jag hellre i att färga/blondera/tona håret under tiden jag är gravid :) Hennafärg kanske?
Det är ju naturligt? Nåväl...ett litet tag är det ju kvar innan jag måste fundera på det där :)




Rosa är en färg jag verkligen gillade. Sedan är det ju lite synd att det finns folk som har svårt för saker som inte är som dem :( Blir ingen skillnad på mig om jag har brunt eller rosa hår.
It's just hair liksom :P Tycker lite synd om sånna människor, måste vara ett riktigt trist liv :(
Jag gillade det iallafall, tyckte det var fint :)
Och det är ju tur att man är olika :D


Jag har också haft blått, orange, platinavitt, lila och mycket, mycket mer ^_^


Nu funderar jag å blondt......hummm.....vi får se :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0