Inomhusväxthus och sågspånslek

Haha, ja, den där granen :P
Ibland gör man saker bakvänt. Hade uträttat ärenden på byn, höll på att snöa över så
fort jag kom utanför dörren. Kom hem, tog en dusch och sedan plockade jag ihop lite och dammsög och torkade golven, tänkte ta fram det sista julpyntet till lägenheten.
Kollade ut genom balkongdörren och ser en totalt översnöad gran!
Just ja...granen :P
Tryckte upp balkongdörren och föste undan en massa snö, tog ett stadigt tag i granen och skakade den så mycket jag kunde för att få bort det mesta av snön. Gick sådär :P
Efter mycket om och men fick jag in den i lägenheten, hade tänkt låta den stå
i duschen för att tina av, men den fick inte plats.
Lät den rinna av så mycket det gick i köket, sedan in i vardagsrummet, märker att den är på tok för lång, hämtar sågen, sågar av änden på den samt en massa grenar så jag får ned den i julgransfoten, snön droppar och pölar bildas på golvet,
in med massa handdukar för att torka upp allt vatten, försöker få granen att stå
rakt i foten och sedan plocka ihop alla grenar, torka upp mer vatten och bark och barr.
Skulle nog ha dammsugit och torkat golven EFTER att jag tagit in granen, haha xD
Dubbeljobb!



Men nu står den på plats, redo att pyntas!

Anders jobbar vidare på projektet i köket; vi håller på att bygga ett
inomhusväxthus i alkolven i köket.
Anders har byggt stommen själv och håller på att installera golv och lysrör nu,
sedan ska den stabiliseras lite mer och hårdplast ska täcka allt, en liten dörr
ska monteras med gångjärn och små hyllor ska byggas innuti.
Sedan är det dags att odla massa roliga saker såsom zuccini, chili, peppar, drakfrukt, tomater och massa annat :D



Katterna låg och tittade på ett tag, sedan började Kaka och Demi att brottas på mattan
medans Kamsen tyckte det var en perfekt idé att rulla runt i sågspånet och leka :P
Efter ett tag fick jag borsta bort allt spån från henne och hon la sig i sitt lilla katthus
(en låda som hamnat på golvet...Kamsen flyttade in, så nu är det hennes låda)
och fortsatte titta på när Anders jobbade :)


Har satt mig i soffan nu med ett glas glögg, kollar matprogram och väntar på att
Anders ska bli klar för ikväll i köket och sedan ska vi klä granen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0