Baka kanelhjärtan!

Hann inte med att baka alla saker jag hade tänkt idag, blev kanelhjärtan och kanelkäppar
och saltlakritskola istället för knäck :)



Nästan samma för käpparna :)




Saltlakritskolan gjorde jag genom att koka ihop 1dl grädde, 1 dl socker och 1 dl sirap och när det kokat sig mörkt så tillsatte jag en näve pulveriserade turkiskpeppargodisar,
rörde ihop och hällde upp på bakplåtspapper och lät stelna, delade i bitar och slog in bitarna i folie :)


Får väl göra resten till veckan,
imorgon ska jag träffa Kikki och Pernilla i stan på eftermiddagen - yeaj!!
Och jag och Anders ska ha mysdejt på kinakrog :D
Lär nog bli en massa julklappshandlande också :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

men va gott du gav mig insperation :D

ska absolut göra hjärtana, var lakritskolorna goda?:)



sv: använde mig av ett mönster från stoff och stil men så svårt att dela med sig av tips eftersom alla vill veta olika men något du vill veta så är det bara fråga ! tusen tack :)

2011-12-06 @ 23:51:00
URL: http://hildajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0