Frukost, frukt och paj!

Ja, matnörderiet får väl fortsätta, här är lite saker jag gillar
och lite jag lagat men inte haft tid att lägga upp, så dagsaktuellt är det inte.

En god, matig skink och ostpaj på ädelost är supergott och passar bra i mina matlådor,
så det lagar jag till och från, precis som tacopaj :)




Frukt är något som alltid finns hemma, just nu är jag förälskad i persikor, nektariner, aprikoser, bananer och mandariner!



Något som är underbart till frukost och väldigt enkelt och smidigt är frusna småbröd.
Baka själv är ju självklart att föredra men jobbar man mycket eller kliver upp tidigt på morgonen kanske man inte alltid har tiden eller energin till att baka och då är dessa jättebra att ha hemma :)



Jag brukar köra på rågbröd, vallmobröd och pumpabräck.
In i ugnen 6 till 8 minuter, 225 grader - klart!
Sjukt god frukost med en kopp apelsinte till :D



Och jo........jag kan inte sluta vara så jävla glad över min diskmaskin!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0