Förberedelser och pysselCici

Har fixat lite inför morgondagen - Flanellskjortans dag!
Imorgon blir 8e året i rad som vi firar den :)
Alla träffas och har tävlingar, lekar, grillar, äter, umgås och har en rolig kväll,
alla iförda flanellskjorta :)
Varför? Just for fun ^_^

De som är med på Flanellskjortans dag för första gången får tävla i Flanell-Rookie tävlingen.
Den har tre delmoment och i slutänden står en ensam segrare!
Det är en mycket hedersvärd titel, som man har hela året tills det är dags för nästa års Flanellskjortans dag!
Den som vinner Flanell-Rookie i år får denna pokal, som jag har svetsat, slipat och spraymålat.



Jag har tagit skräp från bortslängda stålbitar som det är något fel på och svetsat ihop dem,
sedan slipat och putsat och efter det har jag tagit svetsstänk (som finns omnämnt tidigare i bloggen om någon undrar vad det är och hur man gör dem) och försiktigt punktat fast dem.
Efter det rengjort ytan och sedan sprayat dem med metallicspray.

Vi har också tre andra priser som delas ut under kvällen:

Flanell of the kväll
Hedersflanell
och
Flanell of the year

Flanell of the kväll vinner den som tex har finast flanellskjorta eller varit extra snäll under kvällen eller gjort något särskilt eller varit hjälpsam eller ja..det finns lite olika bedömningar :)
Hedersflanell kan vara någon som åkt långt för att närvara eller på annat sätt gjort något extra för att kunna vara med eller liknande.
Flanell of the year är det finaste priset och går till den som på bästa sätt representerat flanellskjortan under hela året.

Jag gjorde priser till dem med och gjorde dem på ungefär samma sätt som Rookie-priset.
Har tillverkat dem under raster, bit av luncher och pauser på jobbet av metallskräp.



Före och efter:


När jag sprayat klart priserna tog jag tag i något jag tänkt på ett tag;
göra "personliga" sprayflaskor. Jag tog mina hårspraysflaskor och
lite andra flaskor med hårmedel i och sprayade dem i silver och rosa.
Sedan tog jag några svetsstänk (har sparat ihop dem under ca 1 månads tid ^_^) och sprayade dem i guld och silver. Tänkte göra julgransprydnader av dem, bara sätta i en tunn tråd så kan man hänga dem i granen :)


Spray :)



De passar bra in bland de andra sakerna :D


Här är före och efter, i både silver och guld :)

Nu har jag slagit in priserna och ska äta middag,
Anders och pappa är ute och fiskar kräftor till min födelsedag, gullhuvven!
Sen ska jag pyssla vidare och göra lite annat, fixa till i stora skafferiet och ordna saker till katterna :)


Den gröna är priset till den som vinner flanellrundan!
Det är tipspromenad som alla som kommer får delta i.
Vad priset är får vara hemligt, annars kanske någon läser bloggen idag och
då blir överaskningspriset ingen överaskning ^_^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0