Att leva, jag är inte för gammal

Enligt min status på facebook satt jag för ett år sedan med en dåvarande vän och kikade
när hon tatuerades. Det var en bra höst, härliga tider :D
Hoppas den här hösten blir lika bra som förra årets.
Så som sommaren har varit kan jag bara tänka mig att den blir bra :)

Fyller hela 30 år den 7e september och det känns bara bra :D
Jag har upplevt mycket av det jag har velat, har flyttat och sett andra ställen än lilla fina Strömsund, skaffade mig den karriär jag ville och jobbade med det jag ville,
kämpade för det och nådde mitt mål. Har älskat och förlorat, har träffat massa olika människor,
levt och lärt mig saker, gjort misstag och lärt mig mer, har rest runt världen och sett platser och saker och haft upplevelser jag drömde om att göra när jag var liten.
Skaffat mig ny utbildning och nytt jobb i en helt annan riktning, har hoppat fallskärm och åkt till platser och konserter och massa, massa, massa annat. Jag har levt! Och jag ångrar ingenting.
Alldeles snart, kanske snarare än ni tror, påbörjas ett nytt kapitel i mitt liv,
nästan en helt ny bok.
Och jag vill vara förbered.

Jag har levt, jag kommer inte sakna att inte ha gjort något.
I framtiden kommer hus, giftermål, barn, djur på en gård.
Jag kommer vara förbered och nöjd med mitt liv :D
Jag känner mig inte gammal och absolut inte för gammal.
Jag känner mig helt lagom!
Och jag strävar efter att ha ett roligt liv, ett underbart liv, ett liv fyllt med glittrande ögonblick och ingen kan ta det ifrån mig. Jag har varit så nära att mista allt, att mista mitt liv, att jag vet vad som är värt att lägga energi på och vad som inte är det.
De svåra stunderna är hårda och man får härda ut. Man ska aldrig ifrågasätta en annan människas problem, vad det än må vara, för för den människan är det ett problem. Men man får däremot försöka se på sig själv objektivt och förstå att det finns två sidor av en sak och det finns alltid olika viljor, uppfattningar och åsikter och sedan försöka leva så gott man kan själv och vara snäll mot andra och ha respekt.

Jag är inte för gammal för att åka på konsert, gå på maskerad, plocka bär, fiska, lyssna på hårdrock, tatuera mig, gå ut med mina vänner, kratta löv, spela minigolf, fika med vänner, hälsa på mamma, ha rött hår, kolla på film, ha yngre vänner, bygga en altan, grilla över öppen eld, blogga, ha äldre vänner, gå på flanellskjortans dag, göra en piercing, gå på dollar med mamma, bli tröstad, skratta för högt, resa till ett annat land, kolla på kort med pappa, sy en klänning...Jag är inte för gammal för att ha roligt, för att ha ett underbart liv.

Den dagen jag slutar ha roligt, den dagen har jag dött.
För det är inte mitt liv.

Hoppas Du har ett bra liv och älskar alla fina glittrande ögonblick som finns
och tar till vara på dem och inte låter andra människor säga vad Du borde göra, tycka, känna, vara.
Det är Ditt liv, låt ingen trycka ned dig med hemska ord eller rynkande näsor,
de har mest troligt inte bättre för sig och önskar att de levde som Du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0