Tacksamhet :D

Frisk höstdag! Hösten är mysig, jag saknar sommarvärmen men välkomnar
kalla friska dagar och kvällar med regrusk utanför när man själv sitter inne med några tända ljus och filt (eller för mig: min snuggie!) och kikar film eller läser en bra bok.

Älskade Anders har äntligen kommit hem efter en lång sommar isär!
Klart vi klarade det, det tvivlade jag aldrig på, men yeaj vad bra det känns att han är vid min sida igen dagligen, som det ska vara :) Dock kommer vi såklart fortfarande ha helger då han kanske åker och hälsar på vänner utan mig och vice versa. Det är så sjukt skönt att vi fortfarande kan vara två individer och inte förlora oss i ett förhållande, utan bibehålla individualismen och genom det växa tillsammans framåt, starkare :) Vi är inte beroende av varandra men behöver varandra :)

Är också så otroligt glad över alla vänner jag har i mitt liv,
välsignad låter så töntigt och samma med engelskans blessed, men jag har använt det förut och hittar ingen synonym som passar bättre så ja: Jag är blessed med så många underbara människor omkring mig!

Och självklart min fina familj, ni är ju för underbara :D

Blev ett tacksamhetsinlägg det här tror jag,
men det är alltid bra att stanna upp lite ibland och se vad man faktiskt har.
Och vara glad över det.
Något som jag själv försöker leva efter är:
Positiv inställning, även när det är skit
Ödmjukhet, du är inte kopernikus, ingen är det
Respekt, du vill ju ha det själv, så förtjäna det
Humor, allt är inte dödsallvarligt jämt

Självklart kan jag inte alltid leva efter det, men att göra goda försök varje dag är något jag strävar efter. Jag är inte perfekt, jag har brister och fel. Det har alla.
Man behöver inte berätta för folk att de är dåliga, det ger oftast inget.
Att höja sig ovanför, rise above, kan vara jobbigt, men ger i slutänden dig själv en bra känsla av att inte sänka sig själv, få självrespekt.

Bla bla bla bla...Haha xD
 
Nåväl. Ta vara på det du har, och försök att se båda sidor av saker,
det hjälper. Min rygg dödar mig nu och sömnbristen gör mig galen,
jag mår inte så bra men har så mycket bra omkring mig, så jag låter det väga över.
Jag har två meningar som jag brukar tänka när det känns skit:

Framtiden är lång
och
This too shall pass

Det hjälper oftast. När inte det hjälper har jag alltid en massa underbara vänner och en fin familj och en prins vid min sida. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0