Svetsstänk och snickerskakor!

Imorgon fyller pappa år och det betyder: slå in presenter!
Jag älskar det, blir alltid för överdrivet, finns ju så mycket present-tillbehör!!
Försökte hålla tillbaka liiiite på hans present dock.




Gjorde den lite extra "personlig" genom att klistra på ett svetsstänk :)
Ibland när man svetsar och fyller eller liknanade kan det droppa, rött och glödhett,
men när det träffar bordet blir det fina små tunna, tunna svetsstänk.
Jag har tagit vara på dem när det hänt och lagt dem åt sidan.
Hade tänkt spraymåla några stänk vita och sätta tunna snören i, ser ut som små snöstjärnor,
kanske man kan ha i fönstret eller i julgran.

(och nej, det är inte ett blockljus i cellofan, det är något annat. En av tre presenter, men vad det är kan jag ju inte skriva här, pappa har ju skaffat sig ny dator och internet, vem vet, han kanske hittar hit och ser vad han ska få ^_^)


Inväntade lite material på jobbet och hade typ en kvart då jag inte kunde göra något,
så jag tog några stänk och en platta som jag hittat bland skräphögen (inte skräp som gamla snytpapper och äppelskruttar, utan stålbitar och skruvar och sånt) och försiktigt och lätt på hand punktade jag ihop de tunna stänken och punktade fast dem på plattan, sprayade med svart matt färg och taaadaaa: konst!



Anders står nu i köket och bakar snickerskakor till imorgon som vi ska ta med till pappa,
jag ska fota resultatet när de är klara också, men tills vidare får ni bild på tillverkningen :)


Finns inte ett uns nyttighet i dem, men ska man fira födelsedag så ska man ^_^



Kommentarer
Postat av: Malin

Å vilka fina och personliga svetskonstverk!=)

2011-08-23 @ 00:04:34
URL: http://malinsminut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0