Lägenheten

Usch och fy fan, den där elakheten gör nästan att jag spyr (mer) rakt ut.
Dags att städa bort lite skit helt och hållet tror jag.
Inget jag har lust att se varje dag.

---

Vill åka och leta fina små möbler till sovrummet, bara nått litet,
ett bord och kanske möjligtvis någon ståendes klädhängare. Är ju så fint där inne
nu sedan renoveringen blev klar för massa veckor sedan, känns dock som att de saknas saker.
Och jo, bleh... Sitter och kollar på några rullar tapet från Rusta som ligger på en hylla och suckar,
varför köpte jag den där skiten för? Alldeles för många har likadana
och det är kass kvalité på dem och de är inte så snygga.
Usch. Dumt val i ett svagt ögonblick :(

Kollar på nätet efter lite snyggare, bättre tapeter. Passar bättre helt enkelt.
Reliftapeter kanske? Är snyggt och inte så rörigt. Eller panorama, då sliper man stora upprepade mönster som tar över hela rummet. För tillfället är det väl köket och möjligtvis gästrummet som
behöver en liten makeover. Fast egentligen vill jag inte lägga ner alldeles för mycket tid och pengar
på lägenheten eftersom vi knappast kommer bo här i så många år till.
Ska ju självklart bli ett hus framöver. Kan nog inte tänka mig något annat i framtiden
när vi planerar barn och ska ha fler djur och så. Man är olika, men jag skulle inte trivas i en lägenhet med barn och djur en längre tid, det vet jag. Och jag kan ju knappast ha höns och en gris i en lägenhet, haha xD
Mina tre katter, som blev mina pga olika anledningar, verkar trivas bra här i lägenheten,
men jag skäms nästan för att ha tre katter i en tvåa :(
Jag tror knappast att djur lider av att bo i lägenhet, men jag är van och uppvuxen vid att våra
djur gick fritt omkring på gården och i skogen, kunde springa av sig och klättra i träd och så.
Så ja, det är väl därför jag känner som jag gör.

Så ja, frågan är; köpa nya snygga tapeter och lägga pengar på en lägenhet vi inte ska bo kvar i mer än ett eller två år kanske, eller strunta i att göra om?
Är ju alltid roligt att fixa till lite :D
Och strukturtapeterna som är i vardagsrummet är inte mitt förstahandsval vad gäller
tapeter, någon gillade dem säkert för länge sedan och la ned tid och energi på dem och trivdes,
men sedan har någon eller några målat över dem så många gånger och jag skulle föredra en slät vägg. Vi får väl se hur jag gör :)


Kommentarer
Postat av: A

finns ju alltid fototapet. en helvägg med favorit scenen ur macgyver skulle inte vara fel. tänka att få vakna och möta sin hjälte i enorma proportioner varje dag. skulle faktiskt sitta jävligt fint.

älskar dig.

/A

2011-08-11 @ 00:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0