Sommaren fortsätter!

Idag klev jag upp fem för att göra iordning mig för jobbet, kändes lagomt slitigt,
icke-morgonmänniska som jag är, haha, men efter frukost och lite morgonteve går det an.
Vi var bara 4 stycken på nedre verkstaden idag, väldigt lugnt och skönt.
Massa saker som strulat till sig idag, hatar sånna dagar. Små tunna plåtskivor som måste
sättas mellan jiggen och stålstycket som ska svetsas, eftersom det diffar på 1 (!) millimeter,
de är de som strulat idag, de har glidit hit och dit och går inte att punkta fast eftersom de är
så tunna att man bara bränner hål i dem om man försöker. Men tillslut så sitter allt på plats och då går det genast fort och lätt :) Det enda jag skulle ändra med mitt jobb om jag fick välja vad som helst skulle nog vara att börja senare på morgonen men jobba längre in på kvällen.
Har alltid varit mer kreativ på eftermiddagarna och kvällarna än på morgonen.
Man är olika :)

Hem och gjorde en tacopaj, till middag och morgondagens matlåda:



---

Jag gillar att sommaren bara fortsätter, förr var den nästan slut då augusti startade,
men nu bara fortsätter den underbara värmen och solen :D Blommorna på balkongen får omgång på omgång på sig att blomma och man har många fina sommarkvällar framför sig - underbart!
Jag är återigen trött efter jobbet, blir som vanligt inte många timmars sömn och det börjar ta ut sin rätt, men det får funka ändå. Och jag har bestämt mig för att försöka utnyttja de fina sommarveckorna som är kvar :) Fiska, umgås, fika, åka till pappas stuga, fiska kräftor, åka på utomhuskonserter, leva och ha det bra!

Och när hösten sen kommer blir det mys i tjocktröjor och mössor,
men det är långt kvar än, och det är skööönt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0