Hjälp till!

Jag tror knappast att det finns någon som inte vet om det här så jag ska inte lägga ner onödig energi på att beskriva allt utan puffar så mycket jag kan för sidor där man kan hjälpa genom att skänka pengar, här till exempel finns jättemånga sätt att betala på:

http://www.unicef.se/stod-oss/afrikas-horn?gclid=CKv_1vul-aoCFcZ-mAodxzS-Dw

Det är inte bara vid Afrikas Horn folk svälter och lever under dåliga förhållanden, det finns överallt.
Så se till att vara en god världsmedborgare och skänk något, varje bidrag hjälper!

Jag får så sjukt dåligt samvete när jag inte kan hjälpa,
och just Afrikas Horn gnagde på mig eftersom jag hade noll kronor på kontot när krisen var som värst akut, så så fort jag fick in pengar på kontot skänkte jag.
Sedan upptäckte jag att när man handlar i vissa affärer kan man runda av uppåt och överskottet går direkt till Afrikas Horn, jag frågade hur mycket man kunde runda upp och kassörskan svarade att det gick att lägga på hur mycket man ville, så jag sa åt henne att runda upp 250:-.

Man kan också skicka sms för att skänka pengar: 

SMS:a in din gåva genom att skicka ordet TIMME till 72970.
Då skänker du en gåva på 50kr. 

Det går även att SMS:a TIMME 100 eller TIMME 200 till 72970.
Då ger du en gåva på 100 respektive 200 kr.
 
Du kan även sätta in ditt bidrag på PG 900603-2 eller BG 900 60 32.
Märk betalningen "Aftonbladet timme".

Ditt bidrag går i första hand till projekt på Afrikas horn, i andra hand till andra akuta kriser.

Och det behövs så lite för att hjälpa, tänk då vilken skillnad mycket gör :D
Sätt in ett bidrag redan idag, vi hjälper till med det här, tillsammans :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0