Lätt som en plätt!

Det förs en väldigt rolig disskution på facebook ang ett foto jag laddat upp.
Ämnet är plättar. Heter pannkaka plättar? Nä! Plättar heter plättar, de är små, större varianter heter pannkaka. Dock inte om man kommer från Västerbotten, haha xD Har skrattat så jag har ont i ena sidan just nu, hahahaha :) Nåväl...

Idag har jag bland annat kapat grövre stål och svetsat ihop, samt påbörjat 4 stycken svetsklammrar som A sedan ska ha när de är färdiga, vilket bör bli imorgon om jag kommer åt att löda lite efter lunchen :) Jag och Malin kommer göra sjukt bra svetsklammrar!




Idag gjorde jag vårrullar, alla kan göra det om man vill :)
Lite tidskrävande är det och filodegen är småpillrig när man gör det första gången,
men ju fler gånger man gör det dessto fortare går det :)



Det här använde jag, föreslår att man fyller dem med sånt man gillar :)


Steka på, krydda som man vill ha det



Lägg på lite färs och grönsaker, vik ihop, fukta ändarna på sidorna lite så fastnar filodegen lätt i sig själv, vik in och fortsätt rulla.


Klart :) Jag tillagar dem i stekpanna med olja i, går väldigt snabbt.
Man kan fritera dem också om man vill.



Klart!!

Imorgon blir en lång dag fylld med svetsning och vårat första legoarbete, haha :D
Sedan hämta ut färg, måla klart lite snabbt och efter det middag hos mamma med släktingar och Bonbon, yeaj!

Stannar i Ström i helgen och hoppas verkligen på en balkonghängspremiär om vädret tillåter!
Snön är skottad och kringspriden för snabbare smältning, så nu håller jag tummarna för att solen ska skina och vädret vara plusgradigt på lördag, för då blir det ett kortare balkonghäng! Om någon annan än jag och A har lust att hänga, vill säga, haha, har visserligen inte kollat med någon om de vill komma än :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0