32 grader varmt på påsk

Påskspecial i bilder, har varit fullt upptagen med vänner, familj, släkt och massa mat, haha :)




På onsdagen tog jag och Malin en fika på Saga, sedan flanerade vi runt i affärer
och kikade bland annat in på blomaffären och hittade den här roliga krukväxten,
helt rund, haha :) Såg också årets första maskros, yeaj!



Vi bestämde oss för att grilla lite, Pernilla och Axel kikade förbi också :)



Plockade ihop tre stycken påskägg till mamma, Tina och Robin



Anders bakade supergod kladdkaka, ovanligt recept jag aldrig sett tidigare,
tog över två timmar, där 30 min gick åt till förberedelser och ihopblandning


På fredagen grillade vi med familj och vänner,
jag gjorde iordning foliepaket med grönsaker: Pumpa i ett,
zuccini och körsbärstomater i ett samt sötpotatis och morot i ett.
Köttet la jag i en enkel marinad över natten; olja, soya, honung och honungskrydda.
Lilla PeeWee (tusse) var med också och rullade sig i gräs och torra löv^_^
Väldigt trevlig dag och kväll, många gamla vänner som kom :)


Lördagen bjöd på 32 graders värme, jag och Anders gick och mötte upp mamma och Tina på byn
och köpte en mjukglass att dela på. Sedan gick vi hem och la ut dynorna på balkongen
och tog ut datorn och låg och solade och kollade på Glee och hade det bra :)

Vid tretiden promenerade vi hem till mamma för ännu en mysig dag med grillning, massa skratt, god efterrätt och helt enkelt en underbar dag. Kvällen blev mysig den med, jag, Tina, Robin och Anders tog oss bort till Lagmans och träffade upp folk där, sedan åkte vi till Tullingsås där de hade en stor varm eld tänd och trevliga människor på plats. Anders lämnade sällskapet vid tio för att åka hem till Norrflärke några dagar, jag valde att stanna men vid tolv var jag tvungen att promenera hem, tänkte åka hem samtidigt som Anders men folk är bra på att övertala, haha, och både Malin och Kikki kom förbi och då ville jag ju såklart stanna. Men dagens gassande sol och överintag av mat och skratt gjorde att jag var galet trött, så som sagt, klockan tolv tog jag och Malin en lååång promenad hem i nattkylan. Men vi pratade och hade trevligt, så det gick fort fast det tog lång tid, haha :)

Det var påsk det, helt galet bra har det varit, jag är så glad att jag har sånna
underbara människor omkring mig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0