Soff och säng-kärlek!

Jag har verkligen lärt mig att uppskatta min säng och min soffa.
Efter diverse tält, luftmadrass, soff och bilsätes-sovupplevelser under
festivalsommar och roliga impulsiva resor återfann jag kärleken till min mjuka säng
och min kvaddade svarta soffa i låtsasläder.
Trots att den är varm och klibbig på sommaren och kall och ...öh, kall, på vintern
så älskar jag den ändå.
För med kuddar och mitt täcke och alla tre små söta katterna är den ju en liten bit av paradiset :)

Och sängen, den står i ett mörkt och hyffsat tyst rum (när det inte vägarbetas utanför)
som luktar gott. Jag kan stänga dörren, jag kan dra för gardinerna, jag kan vakna och somna om.
Jag kan fylla den med kuddar och massa filtar, jag kan lägga mig på diagonalen om jag vill.
Min säng :)

Knöliga, korta soffor hos andra människor, utan filt med ett gosedjur som kudde - nej nej.
Tält som läcker in och har små sniglar i taket och en vattenpöl där man har huvudet - nej nej.
Ett baksäte i en bil som står i en lätt lutning en augustinatt i norrland - nej nej.
Vara vaken hela natten utan att sova alls - nej nej.


Mys = att få somna hemma

Så glöm inte bort era sängar och soffor,
när köpte du ett fint kuddfodral senast? Eller nya sköna lakan?
Eller en mjuk filt?
Don't forgett the love :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0