Nostalgi - ett ljus i mörkret

Hade väl inte världens bästa dag igår, men sådant går över.
Som tur är :P

Hösten ja...så fort det går nu. Alla fina löv har nästan rammlat av träden allihopa och det blåser kallt
och regnar och ja...är höst.

Jag fördelar mina höstdagar, som alldeles för fort glider mig ur händerna, genom att lyssna på
The Doors och Nick Cave and the bad seeds alldeles för mycket.
Jag kurar i soffan med täcke och kuddar, myser med katterna,
dricker te och grubblar för mycket.
Låter ledsamheten ta över alldeles för många stunder.

Men jag umgås också med vänner, såväl gamla som nyvunna,
tittar på nostaligprogram från min barndom och trivs.
Klipper håret, vilket jag aldrig gör annars, går ut i högklackade skor fast det gör lite ont,
lyssnar på liveband och fikar i mjuka soffor.

Man måste balansera deppigheten med det som faktiskt är så bra och gör en så glad,
man får inte glömma bort allt det mitt i det mörka.


En låt jag tycker är otroligt bra, och den passar så bra under mörk, kall höst.


Nostaligtripp som är mycket lärorik!

Kom att tänka på en av mina favoritserier som liten då jag ikväll, i väldigt trevligt sällskap,
kikade på En cell-sam historia; nämligen Candy Candy!


Candy Candy och Sandy Bell hör fina barndomsminnen till :)


Kommentarer
Postat av: malin

det låter som bra sätt att ta sig igenom hösten... (fast mitt soundtrack är lite annars, the raveonettes och thåström mest) jag känns inte alls beredd på att det ska bli kallt och vinter, för en gång skull vill jag ha värme ett tag till... tydligen skämmer många år i sydligare trakter bort riktiga infödda norrlänningar också... så vi fortsätter att umgås, och nostalgitrippa, och se livekonserter och gör det bästa av hösten, eller hur? :D

2010-10-06 @ 07:24:36
URL: http://mildamalin.blogg.se/
Postat av: bella

oj det va inte bra!

tacjk så mycket! :)

2010-10-06 @ 10:53:33
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Tjenixen !

Allt bra iag ? :)

2010-10-06 @ 12:15:42
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: kipsy

Åh, Candy Candy.. vilken nostalgi! Det var en av mina favoriter också när jag var yngre.. Oj, måste leta upp filmerna med Candy candy när jag kommer till pappa nästa gång! Hoppas du får en riktigt fin Måndag! kram Kipsy!

2010-10-11 @ 10:46:24
URL: http://karmakipsy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0