Gör en pumpalykta!

Pratade så mycket om teater och musikaler idag
att jag verkligen saknar att bo i Stockholm igen då möjligheten att se
lite finkultur fanns så nära till hands.

Min nya dosa till boxern kom igår och den funkar! Total lycka :)
Programerade genast in Rocky horror picture show på tv4 film,
den ska avnjutas någon dag framöver med sällskap :)

Överlag känns det som att dimman börjar lätta,
känns verkligen skönt.
Jag ler igen :)

Lovade ju tidigare att jag skulle visa hur man enkelt gör en egen Jack O' Lantern (pumpalykta)
lagom till halloween, så här kommer bilder:





Köp en pumpa, skär av "locket" och gröp ur pumpan, rita upp konturerna
(vill man finlira lite så finns det mallar på internet att ladda hem och skriva ut)
och skär försiktigt ut. Pumpan är inte så hård, men däremot lite "seg", så en vass kniv och lite tålamod är bra.
Putsa till kanterna med en mindre kniv och sedan är det bara att sätta i ett ljus eller en marshall och Taaadaa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0