Äckliga McDonalds, fy på er!

McDonalds märker om mat som egentligen skulle ha slängts för
att den blivit gammal. SVT:s Dokument inifrån märkte upp kycklingsallader
på en McDonaldsrestaurang - och nästa dag såldes alla sallader med ny datummärkning!

McDonalds fuskmärker gammal mat. Foto: Scanpix

 

McDonalds fuskmärker gammal mat. Foto: Scanpix

McDonalds märker om mat som egentligen skulle ha slängts för att den blivit gammal,
avslöjar Rapport i SVT.
- Kycklingsallader som håller ett visst antal timmar märker man om,
säger Riccard Nilsson, tidigare anställd inom hamburgerkedjan.
SVT:s Dokument inifrån märkte upp kycklingsallader på en McDonaldsrestaurang.
Nästa dag såldes alla sallader med ny datummärkning.
Fusket bryter mot McDonalds huvudregel att alltid servera färsk mat.

Lite äckligt....faktiskt.
Typiskt.

I vilket fall, jag har kommit på att jag nog inte skulle klara mig utan tv O_o
Jag skulle bli helt...förlamad, och lessen.
Väntar på en ny Boxer (inspelningsbar, of course) och jag hoppas verkligen den kommer snart,
för om några dagar är jag boxer-lös och det = ingen tv!!!
Gaaaaaaaaaaah!!

Nåväl...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0