Rosettskellet, så häftigt!

Vika, häfta, vika, häfta... Pheeew.
Haha, ja, det är vad jag har gjort de två senaste dagarna.
Vikmaskinen till tidningen, den som viker A3-arken ville inte funka,
så vi har fått vika för hand, samt häfta alla tidningar för hand, haha xD
Det har gått bra ändå, idag har jag och helena suttit och pratat (sällan) och vikt och häftat
och fikat och skrattat. Så en bra dag vilket som :)


Jag och häftmaskinen blev goda vänner tillslut, men jag var mäkta nöjd då jag tillslut höll
den sista tidningen i mina händer, häftad och klar!

Igår kväll gjorde jag äntligen klart Emelies rosett som hon beställt för ett tag sedan.
Har funderat på olika lösningar för att den inte ska falla ihop, den är så stor så sidenbanden
vill som inte hålla sig uppe och fluffiga.
Igår kom jag på hur jag skulle göra.
Jag byggde ett slags "rosettskellet" (hmmm...weird ord) av ståltråd och sen limmade jag
banden omlott ovan på skelletet och sydde fast mittenbandet på det,
sedan klippte jag bara bort själva skelletet och rosetten höll sig jättebra!
Packade in den i en fin låda och iväg till Emelie for den, som gillade den, woohooo!


^_^ Höll sig jättefint :)

Annars?
Tjaaa.... jag fryser, trots att det börjat töa ute, slasket har tagit över.
Men, jag fryser ju jämt så.
Härom dagen så regnade det för första gången i år, kändes skönt på ett sätt,
då vet man att snart, snart så smälter allt bort och sommaren närmar sig!


Let it rain!


Kommentarer
Postat av: Emelie's WickedTime

Jag gillar den jätte mycket:) Den är underbart söt;)

2010-03-12 @ 09:39:01
URL: http://wickedtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0