Du bor i Norrland när...

Fy fan vad jag vill ha sommar nu då!
Jag har frusit sen oktober, jag måste få lite värme!
Och inte kan jag sätta mig i lä på balkongen när eftermiddagssolen skiner heller,
för där är det en enorm snöhög!
De som skottade taket på vår byggnad tyckte bestämt att det var helt ok att dumpa
en fet jävla snöhög på våran balkong!
Tack för det...

Ne, brrr, idag när jag handlade till middagen så var jag så sommarsugen så jag
skippade dagens egentliga planer på fläskfilé och potatisgratäng och gjorde en
Midsommartallrik, haha :D


Gravad lax, senapssill och kokt potatis, till det en sallad på gurka, tomat, avocado och fetaost - I like!

Två roliga saker:

Först; en älgvarningsskylt mitt på byn!
Why? Haha xD
Kan det ha något att göra med att den står mittemot turistbyrån, typ? Kanske...jag vet inte,
men man kan vara säker på att man bor i norrland då älgvarningsskyltarna står precis vid vägen,
vid övergångsstället, haha xD


Och sen, jag tyckte det såg roligt ut iallafall,
små bollar med lax!
Inte små bollar AV lax, utan MED!
Man kan tydligen använda burkens innehåll till tex pasta.
Jag funderade på att köpa och ha till lunch, men sen kom jag på att det vill jag ju inte.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0