Bland asfalt, pasta och tjejer!

Börja med ett kort på det första vårtecknet:
Asfalt!
Haha, här är det inga tussilagos eller snödroppar eller så,
nej asfalt!
Då vet man iallafall att det har börjat smälta bort :)


Hårt...men nice!

Sedan måste jag ju lägga in en bild på "mina" paraplytjejer :)
Visst är dom fina? ^_^
De hade en lång kall dag men de gjorde det jättebra!
Själv stod jag vid sidlinjen och hejade på så gott jag kunde i varma skor och jacka
och höll deras jackor mellan loppen.
Om någon inte förstår vad paraplytjejer är eller vad de egentligen gjorde i lördags
så kan jag förklara:
På speewaytävlingar och så så är det lite kuriosa med paraplyflickor som då alltså
står med paraplyer och är en indikation på att loppet snart ska börja.

"Mina" tjejer gjorde alltså samma sak i lördags då Strömsunds Mc Klubb anordnade den årliga
isracingtävlingen Man eller Mes!
Inför varje start så ställde sig tjejerna framför cyklarna och visade att loppet strax kommer att börja.
De var ju såklart dessutom en boost för alla som körde och publiken och alla andra,
lite wooop wooop, stämmningshöjare! Som cheerleaders, fast myyycket coolare!
Och, första gången med paraplytjejer för isracingen, i Strömsund iallafall :)


Mina coola tjejer!

Sedan avslutar jag med ett middagstips.
Ricotta och spenat tortellini - sjukt gott!
Tar typ 5 minuter att koka och sedan kan man tilssätta något grönt om man vill och
lite god olivolja eller så, bara att äta!
Kostar typ 25 till 35 kronor för en förpackning som räcker till 2 portioner.


I like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0