Vänd den negativa trenden!

Idag är det studenten här och överallt bubblar det av
skratt och glada miner, vita mössor flänger runt på byn och förväntan ligger i luften.
Jag glädjer mig åt dem, men samtidigt kan jag känna ett visst vemod för deras framtid.
För vad går de ut till? Här i Jämtlands län har vi den största ungdomsarbetslösheten
i hela Sverige. Och även om de skulle förflytta sig härifrån så är ju inte det
någon garanti för jobb. Arbetslösheten är stor, speciellt bland ungdomarna.
Jag hoppas att den här negativa trenden vänder snart, för deras och allas vår skull.
Lycka till säger jag till dem och hoppas på det bästa :)

Överlag så är det ett otroligt vackert väder idag,
hoppas det håller i sig till imorgon då det åter igen är dags för helg :)
På lördag ska det tydligen regna >_< Dumma "sommar"väder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0