Älska dig själv!

We all grow up. Or do we?

"Sommaren" är här, iallafall om man ska kolla på vad som inte är vinter;
gröna löv på träden - inte vinter, gröna gräsmattor - inte vinter, häggen blommar - inte vinter...
Men sommar...njaaaa...jag vet inte jag. Vädret är himmla flyktigt just nu,
varmt ena dagen, spöregn andra, isande kalla vindar tredje... Brr, weird!
Jag är iallafall glad över och försöker allt vad jag kan att ta till vara på de
dagarna då värmen infinner sig och solen skiner.

Träningen går bättre och bättre,
nu vill jag inte längre bara dö när jag är ute och springer,
och resultaten börjar visa sig.
Jag äger ingen våg och tycker heller inte om dem.
De visar bara kilon, retsamma kilon som sticker en i ögonen.
Jag går efter hur jag känner mig, hur kläderna sitter och hur min hållning ser ut.
För några år sedan var jag tvungen (av olika anledningar) att börja äta mediciner som gjorde att
jag gick upp i vikt, rätt kraftigt dessutom, nära på 25 till 30 kilo under en kort period.
Inga kläder passade, jag kände inte igen mig i spegeln, blev allmänt lessen över hur
jag såg ut och självförtroendet fick sig en rejäl törn och hamnade på botten.

Tillslut accepterade jag hur jag såg ut, vad skulle jag annars göra liksom?
Men, självklart saknade jag mitt gamla "jag".
Tid, det handlade om tid, hela min ämnesomsättning hade rubbats och efter några år
kunde jag sluta med medicinerna men vikten stannade kvar och inget jag gjorde verkade hjälpa.
Jag fick hela tiden ta nya prover för att kolla hur kroppen mådde utan mediciner.
Det visade sig snart att jag led av vitaminbrist, folsyrabrist och att mitt näringsintag
inte var vad det skulle. Tack vare en mycket hjälpsam och duktig läkare hittade de orsaken; sköldkörteln.
Kändes mycket bra att tillslut veta vad det var. Jag fick Levaxin och det hjälper :)

Självklart gör inte levaxinet allt jobb åt mig, jag måste jobba själv för att förlora alla överflödiga kilon.
Men, nu funkar det iallafall. För att dra det grovt; förut var det som att om jag ens tittade på ett äpple så gick jag upp 2 kilo, haha xD Ok, inte så, såklart, but you get the picture :)
Nu äter jag nyttigt och "rätt", har gjort en detox på 2 veckor med grönsaker, tillsatte sedan skaldjur,
lax och kyckling, äter mycket sojaproteinbaserat samt svampproteinbaserat.
Jag längtar ibland efter en hamburgare eller en stor köttbit med bearniese och potatis, självklart,
men det är inte värt det. Inte nu. Jag unnar mig små saker på helgdagarna, för utan silverkant på livet vore det bara hemskt. Jag springer och tränar, något jag som sagt nu börjar gilla.

Men, viktigast av allt, är att älska sig själv, hur man än ser ut,
för då blir man vacker. Både inför sig själv, i spegeln och för andra människor.
Det kan vara svårt ibland, men det blir lättare för var dag, man måste bara börja.

Igår följde min vapendragare Maria med ut på intervallträning - mycket roligt!
Jag har aldrig innan riktigt gillat att träna med andra människor,
men jag hade mycket roligt igår, känns bra att dela det med någon annan förutom
naturens små blommor och insekter ^_^

Bjuder på en bild på mig själv, Lilla Cici vs Äldre Cici ^_^


Man ska älska sig själv, hur man än ser ut. Alla har något speciellt och fint. Personligen älskar jag mina ögon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0