No more arbetslös!

Pheeeeew, äntligen!
I dessa tider av hög arbetslöshet är det svårt att få ett jobb.
Det är jobbigt och inte alls särskilt roligt att vara arbetslös. Det är inte långa sovmornar och fikastunder
och solsken och persikor... det är mest stress och ångest över att vara just arbetslös,
att inte ha rutiner, att inte ha något att göra och känslan av att man inte kan bidra.

Den första februari kommer bli startskottet för mitt nya, underbara, bra 2010!
Jag har fått en praktikplats! En skitbra sådan, 40 timmar i veckan, bra arbetsuppgifter, rutiner,
ett ställe att gå till och - ha något vettigt att göra!
Jag kommer att få jobba med människor, jag kommer att få jobba med sådant jag kan och det känns underbart!


Två tummar upp för kirrad praktikplats!

Igår bakade jag småpajer med äpple - I like!



Tyvärr har jag inget specifikt recept men jag kan försöka ge en luddig förklaring:

Själva pajdegen är endast smör/bakmargarin, mjöl och socker.
Jag tar såpass mycket av varje att det blir en deg som är enkel att arbeta med,
inte för smulig eller mjölig och inte för smörig.
(kunde ha lagt ett dåligt-humor-skämt här om "smörig" men jag orkar inte, haha)
Sedan tillsätter man såpass mycket socker som man vill själv (alltså, inte typ 1 tesked, kanske snarare en dl, men ni fattar)

Tryck ut degen i små pajformer eller en stor, spelar absolut ingen roll och skala sedan äpplen och tärna dem och lägg dem ovanpå pajdegen. Om ni har hemma så kan ni strö lite råströsocker över för att få en knaprig skorpa på äpplena. In i ugnen på 200 grader i ca 15 min. (passa dem efter 10 minuter, när de ser ut som på bilden så är de klara, i en pajform kan det behövas lite längre tid) Klart!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0