Norrland vs södra Sverige

Jag vet inte om jag lagt upp det här innan,
men jag gör det iallafall, tror inte jag har det.
Pepparkaks-smaken har jag lagt upp iallafall, det vet jag.


Doppa för bästa smak står det på den, jag vet inte om jag håller med eller inte
eftersom den faktiskt inte smakar kladdkaka. men den var god ändå. Såklart, det
är ju choklad! Och en kaka!

Det har blivit kallt igen och i södra delarna av Sverige orsakar snökaoset trafikstopp
och allt möjligt. Här uppe har ju solen skinit i två dagar iallafall.
Jag minns hur irriterad jag var när jag bodde i Stockholm och det snöat typ 3 cm och
allt stod stilla, som om världens grej hänt!
Kolla bilden på almanackan - december - mest troligt snöööö, det händer varje år,
vitt, kallt, kommer från himmlen!
Äh...
Tacka vet jag Norrland. Misstolka mig inte hur mycket som helst nu, jag älskade verkligen
Stockholm då jag bodde där och jag tycker mycket om det nu med, men hemma är ju som
bekant oftast bäst och när det kommer till "snökaos" så krävs det nog minst minus 60 grader,
15 meter nederbörd på en gång och istidens vandrande glaciärer för att vi norrläningar ska
bli paralyserade och inte kunna hantera situationen. Om ens då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0