Falska förhoppningar

Veckan har pinnat på snabbt, redan onsdag, yeaj!
På fredag ska jag äntligen besöka syster-yster i Umeå :)
Åker upp med Kikki och Emil, kommer att bli sjukt roligt!

Just nu hemma på lunch.
Lunch och jag går inte riktigt ihop. Jag tycker att lunch är falska förhoppningar,
ungefär som torsdag.
Varför? Jo:

Lunch, man har jobbat några timmar och sedan dags att äta,
om man har nära hem så går man dit och äter.
Man kommer hem, äter, kanske kollar på tv, bloggar, slappnar av helt enkelt...
Men så pang! måste man ju tillbaka till jobbet.
Man hinner som glida in i det där "jag-är-hemma-och-har-fritid". Fast så är det ju inte.
Det är mer tid som är till låns...typ.
Falska förhoppningar, helt enkelt.
Samma sak med torsdag.
Man blir som glad när det är torsdag efter jobbet, man tänker: "Yes, strax helg!"
Men det är det ju inte, man har ju hela jobbfredagen kvar innan det är helg.
Falska förhoppningar alltså ^_^

Nog om det.

Nu ska jag äta lite och sedan tillbaka och jobba sista timmarna,
komma hem och slappna av, jobba torsdagen och sedan bara vänta på att det tillslut blir fredagskväll och
jag befinner mig med syster och Kikki för tjejkväll i Umeå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0