Den äckliga delen

För det första vill jag att sommarvärmen snabbar på lite.
Just nu är det "Våren, part I - den äckliga delen" ute. Jag gillart...inte!
"Våren, part I - den äckliga delen" består av gamla snöhögar med fult grus och skit på,
framtinade hundbajskorvar, illaluktande gammvattenpölar, fula bruna, slitna gräsmattor
och diverse smuts och skräp som "gömts" i snön.

"Våren, part II - den romantiska delen" faller ju inte in förens in i maj, ibland senare
här uppe. Den delen gillar jag, med de första ljuma grillkvällarna, små blommor och spirande
gräs och knoppar på träden, häggen slår ut, man kan åka ut med båt och meta och solen värmer.
Det luktar dessutom godare ute.

I vilket fall, jag funderar på att ha en till invigning av balkongen till helgen,
en lite festligare invigning med alkoholhaltiga drycker istället för kaffe.
Men då måste solen skina och vinden hålla sig borta.


Men nice!

Sedan har jag återigen funderingar på att ta tillbaka den bästa hårfärgen jag någonsin haft.
Med allt som tillkommer i fråga om att folk inte tar en på allvar,
tror man är lite rubbad osv. Men...jag kan nog ta det. Igen.
För jag älskade verkligen den här hårfärgen.


Pink - come back!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0