Om modebloggar och Lindexfashionistor

Suck... Jag blir inte klok på alla dessa "modebloggar" till höger och vänster om en.
Alla som någonsin läst en modetidning eller shoppat för 500 spänn på H&M verkar
tycka sig kunna blogga om mode.
Fine, inget fel i det, folk får blogga om exakt vad de vill,
precis som jag gör.
Jag har en helt vanlig, inte ovanlig blogg om just ingenting.
Bara mitt alldeles egna lilla ställe att vädra mina åsikter till de som orkar läsa och som hittar hit.
Mitt forum, där jag kan vältra i vendettor om jag så vill,
eller skriva om saker jag finner meningslösa, eller totalt ovärderliga...osv.

Iallafall, dessa såkallade modebloggar, what's the deal?
Can't really wrap myself around it, så att säga.
Kan inte någon som har en modeblogg och som läser det här skriva en liten (eller lång) kommentar till mig
och berätta varför just DU har en modeblogg. Gärna vart du bor också.
För ja, jag tycker det gör skillnad.

Om man befinner sig i ett mindre samhälle till exempel,
eller kanske till och med "by" så tycker jag att det självklart
måste vara skillnad på hur man hänger med i modesvängen.
Man kan läsa hur många modemagasin man vill och shoppa på nelly.com 7 dagar i veckan,
men jag tror ändå inte att man på riktigt hänger med om man inte bor i en storstad.
För hur skulle man kunna?
Vart ska du handla?
Allt på nätet från utlandet?
Visst. Absolut.
Men jag, personligen, tycker det måste kännas surt.

Det är också på något sätt lite gulligt tycker jag,
att ha en liten modeblogg där man visar upp sina senaste fynd från Gina Tricot a' la:

"Dessa Stacey skinny jeans Blue kostade endast 399 kronor, alltså ett riktigt fynd!
Jag kombinerar dessa med en paljettopp och nitar, vilka båda är två av höstens hetaste trender!"
Åsså självklart finns det bilder på allt de köpt.
Gulligt. Som fan.

Nåväl, jag rackar inte ned på dessa små modebloggare,
nej nej, jag hyllar dem som vågar,
men jag kommer aldrig att förstå meningen med det.
För när varenda liten Lindexfashionista har en modeblogg,
vem läser dem då?
De är ju alla fullt upptagna med att knäppa bilder och skriva priser och trender på sin egen blogg.

Fast, vem vet, någon betydelsefull människa kanske, kanske hittar dit,
och vips så är man Blondinbella nummer 2 eller Elin Kling,
och då, då har man ju verkligen lycktas...ikke sant?
Och vem vet, kanske, kanske någon liten grå mus finner sin väg till just Din lilla modeblogg,
och får äntligen kläm på hur man ska klä sig i höst för att se riktigt rätt ut!
Ja, vem vet?
Kanske, kanske...
Men under tiden tycker ju iallafall alla andra små modevetare i din vänskapskrets och din kusins syrras polare att du är rent av frän som fan som kan det där med mode.

Och när jag ändå skriver om mode,
om du bor i Stockholm eller lite nära,
du missade väl inte tidningen CHIC:s stora event på K:fem i Vällingby under kvällen? 
Det var 20% rabatt i alla butiker, CHIC:s redaktion fanns på plats och Charlotte Perrelli stod på scen.
Halv nio började det och de första 500 besökarna fick en goodiebag.
De ni.

Over and out, and keep the good work upp alla små modiga modemedvetare,
I still think it's weird. But gulligt som fan.

/C

Kommentarer
Postat av: Ceken

Bra där! Helt rätt!

2009-09-10 @ 08:18:03
URL: http://100horungar.se/blogg/ceken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0