Ica's praktikant och nya planeter

Först: Det var ett jävla tjat om ICA's nya reklamfilmer!
"Är det kränkande?" "Åh, vad gör dom?!" "Får man visa sånt i tv??"
"Det är bra, det visar att sånna människor också kan ha ett vanligt arbete"
Alla de här kommentarerna har jag läst i olika bloggar...
Lägg ner för fan!
Det är en vanlig jävla människa, som alla andra!
Vad är det att reta upp sig på, eller förfäras över, eller reagera så starkt på???
I don't get it...
Är det för att han har ett handikapp? Svar: ja! Det är därför folk reagerar, och reagerar kraftigt dessutom.
Bah! säger jag.
Om en snubbe i rullstol, eller en kvinna med kryckor, eller en gubbe med hörapparat eller en tjej med benprotes skulle varit praktikanten, hade reaktionerna varit liknande då måntro?
Mmm, världen är bra underlig. Eller nja, människor är underliga.
Jag säger som praktikanten: Vad är det med er? Har ni aldrig sett en praktikant förut?

Nu till något mycket fascinerande, enligt mig:

Forskare har hittat 32 nya så kallade exoplaneter - planeter som kretsar kring andra stjärnor än vår egen.
Planeterna har upptäckts med hjälp av spektrografen
HARPS på La Silla i Chile. 
Totalt har 400 planeter hittats i andra stjärnsystem än vårt,
och just HARPS har hittat 75 av dessa.
Nyligen upptäckte teamet exempelvis en planet som kan vara täckt av lava
och som har en densitet som liknar jordens.
Resultatet presenterades vid en ESO-konferens i Portugal.

Lite coolt :)

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0