En hjälpande hand? Nej!

It's a dog eat dog world...

Håller så smått på med mina designer och trycker upp lite kläder,
nästa steg skulle vara att starta en webshop, men det är lite si och så med det.
Finns jättebra bas-shoppar så att säga,
men de tar en del av kakan och jag vill kunna få förtjänst men inte sälja för dyrt osv.
Sedan tycker jag att infon om hur allt går till är otillräcklig.

Kontaktade en ganska känd bloggerska som nu också har startat upp en webshop för sina saker,
frågade om hon hade tips och info kring hur hennes webshop funkar och så,
hur den sköts och vilka som står bakom med tryck osv.
Döm om min förvåning när ett rätt arrogant svar kom tillbaka!
Lite "det här är mitt, kom fan inte och tro att jag tänker hjälpa dig!".
Hon skrev lite pointers men väldigt svävande och det korta mailet gick mer eller mindre ut på
att hon minsan gjort det här själv, då fick jag göra det också!

När blev det så i våran värld?
Att man drar sig för att hjälpa folk?
För länge sedan, antar jag.
Och det är så synd.

Man vill inte att någon annan ska få dra nytta av det man själv gjort.
"Det är ju orättvist!".
Mmm, kanske det.
Men känns det inte bra att hjälpa?
Jag tycker det.

Tror det kan bero lite på att folk är så jävla rädda för att bli utnyttjade också.
Kan vara så.
Synd är det i vilket fall.
Fram för att hjälpa varandra tycker jag!
Även om du inte tjänar på det ;)

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0