Extension of myself

Har skrivit tidigare om att jag är en hårfanatiker,
jag gillar dock inte bara att färga och tona och bleka:
jag älskar löshår ^_^
Det får låta hur cheesy det vill, men faktum är att man kan göra så mycket
med lite löshår. Eller mycket löshår, haha :) Eller kalla det extensions om du vill,
löshår - kort och gott!

Om man så väljer att ha clip-ins eller limma eller weave eller ja... vad som helst,
spelar ingen roll, det är roligt och frisyren får allt från ett lyft till en annan längd :)
Jag använder löshår väldigt ofta, för jag tycker det är fint.
Ibland måste jag dock vara utan, och det är ok det med, men jag har väldigt typiskt
skandinaviskt hår - tunt och "fint", och då menar jag fint som i "smala hårstrån",
så det är svårt att få volym i det utan att behöva föna och tupera och hålla på och det skadar ju i längden.
Dessutom är mitt hår i så olika längder nu - långt bak och kortare fram och lite kortare upptill
(som en dum fånig hockeyfrilla nästan - bleh!) för att jag håller på att låta en frisyr växa ut.
Har nyss satt i nytt löshår som jag klippt och färgat tillsammans med mitt egna hår,
tänkte visa lite bilder :)


Både mitt egna hår och löshåret var "platinablondt" eller färg 613 n_n
Jag lade i breda och smala slingor i både mitt hår samt löshåret,
färgen heter Viva 837 Golden Honey från Wella
Det enda man bör tänka på när man färgar blonderat hår är att det kan bli missfärgat.
Testa en hårslinga först och kolla...om du orkar ^_^ 
Jag blonderar inte utväxten där jag fäster löshåret, för det syns inte och så skadar jag det mindre.
Jag limmar träns, både träns och lim och remover går att hitta på bland annat
www.tradera.sewww.happyhair.se/, www.rapunzelofsweden.se, www.tajmahal.se och många fler ställen.
Det jag har för tillfället kommer från Tajmahalbutiken i Stockholm.
Bondinglimmet skadar inte håret (tycker jag) men kan vara klurigt att få ut utan remover när man ska ta ur löshåret.


Korten blev lite dåliga, ber om ursäkt för det - crappy kamera kanske, vem vet.
I vilket fall, bild nummer 1 - utan, of course, sedan nr 2 slingat och klippt och fönat,
nummer 3 med löshår isatt (dock bara halvfärdig med toningen, la i mer slingor då
jag såg att det inte riktigt passade in med mitt egna hår, sedan fönade jag det så att det passade bättre.)

Klart! I like it, a lot!
Skriver nog lite mer om löshår och isättning och olika metoder och sånt - en annan gång :)


Slänger in en snabb nyhet för de som gillar snygga saker:

Den 14 november släpps Jimmy Choo for H&M,
får väl hålla tummarna att de ploppar upp snygga saker
i den butik som är närmast mig :)
(och att man hinner dit i tid innan de tar slut)

Fridens liljor, dönickar!

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0