Cynisk Cici skitsnackar snön

Massa snö på backen.
Woohoo liksom?
Vaddå woohoo?

Snö är inte roligt förens till julafton och efter det,
skoter, pulka, hästsläde, snowboard, you name it - I like it.
Men då ska det vara mycket snö.

Det här..
Det här som faller på backen nu, det är bara grått slask som är i vägen.
Kallt och blött och jävligt.

Och ja, jag får låta så cynisk, det får jag.

Dessutom är det extra slaskigt och jobbigt när jag ska röka på balkongen.
Så jag får väl sluta röka då.
Jävla skit.

Och en till sak, nu när jag är så cynisk: Världen kretsar inte kring dig. You know who you are.
Pheeew, inte fan visste jag att det fanns två Kopernikus. Oh my god...
Tur att det finns några ödmjuka människor kvar i den här världen.

Min syrra sa en bra sak en gång till en tjej som trodde att alla tittade på henne och
snackade skit om henne bakom hennes rygg och kände sig lagomt obekväm och fick kasst självförtroende:
"Jag fattar, men du tänk efter: Alla bryr sig inte om vad du gör, du är inte så viktig,
de har egna liv."
Jag håller med henne fullt ut.
Och btw, I was the girl om ni inte redan fattade det.

Visst fan kan man tro ibland och tycka sig känna att "ALLA" tittar på en på stan,
eller att de snackar bakom ens rygg osv.
Man kan känna sig utpekad fast inget finger riktats åt ens håll.
Både på gott och ont.
Men, i slutändan, ingen är så viktig.
Fine, visst kan det vara så att folk på riktigt snackar om en,
det har jag också varit med om,
men då får man helt enkelt försöka tänka att
Har de inget bättre för sig och inga egna liv som kan förgylla deras vardag;
Låt dem snacka! Jag bjuder väl på det då.
Och lättast är alltid att gå till källan.
Inget blir bättre av mer skitsnack.

Jag för min del löste en sak som jag undrat ett tag över genom att go to the horses mouth,
så att säga.
Kändes mycket bra efteråt.

Phhfffuuuu....nåväl, ja ja, i vilket fall and soooo on,
Nu ska jag avsluta.
Jag har tack vare Viasats inspelningsbara Boxer ett nytt fräscht avsnitt
av Desperate Housewifes att titta på,
känns viktigt ^_^



/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0