Äckligt sjuka Barbieideal!

What a fuck! Det var det första jag tänkte när jag såg den här bilden:



Som tur är (och vem skulle tro något annat för den delen) så är bilden kraftigt retuscherad.
Modellen heter Filippa Hamilton och är svensk, hon har jobbat i åtta år för Ralph Lauren men
plötsligt så bröt modehuset kontraktet.
Anledningen? Hon var för stor för deras kläder, enligt dem!
Hon är 174 centimeter lång och väger 55 kilo!
Hur kan man vara för stor för något alls då??! 

Ralph Lauren släppte ändå ytterligare en reklamaffisch med Filippa och på
bilden hade hennes midja retuscherats så att den var smalare än huvudet!
"De tycker att det är okej att se ut sådär, men det är det inte - inte för någon.
Unga tjejer ska inte se sådana bilder och tro att det är på riktigt"
 har Filippa sagt i en intervju med Expressen.

Jag tycker att RL har gått alldeles för långt! Det ser äckligt ut, helt enkelt...
Personal på RLs PR-kontor har sagt till tidningar att bilden är ett misstag.
Yeah right...

Så här ser Filippa ut egentligen:

Fortfarande väldigt smal, tycker jag, men helt ok ändå.
Midjan är iallafall större än huvudet...

Modevärlden måste ta och hejda sig lite,
det RL gjort är extremt, men överlag förväntas tjejer inom
modevärlden att se ut som vandrande benrangel,
inte ok!

What are we? Fucking Barbie?!
Hon är gjord av plast, jag är på riktigt.

/C

Kommentarer
Postat av: Carro

Håller med helt och hållet hon ser ju bara läskig ut på den där bilden..HJÄLP säger jag bara..

2009-10-20 @ 18:02:17
Postat av: Linda

Holy fuck!!! Helt jäkla bisarrt ju! Det är fan inte konstigt att många idag har glömt hur en normal kvinnokropp faktiskt ser ut, när man bombarderas med dessa anorektiska ideal... sjukt sjukt sjuuuukt! Och jag tror inte en sekund på deras bortförklaring, att det "var ett misstag"... tsk tsk tsk. Skäms, Ralph Lauren!

2009-10-20 @ 22:44:03
URL: http://sirismamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0