Zynga = hjärntvätt? Neeeeeeee

Farmville , Yoville, Mafia Wars, Café World...
Det är bara fyra av alla de spel som spelas flitigt, av både mig och mina vänner.
Till 90% kan man säga att alla jag känner och de flesta jag inte känner med som
är mina "neighbours" i spelen, hittade dit via facebook.
Har blivit en löpeld som sprider sig.
Vad är det som gör att man nästan blir "besatt" av spelen?

Min personliga favorit är YoVille, där har man en egen avatar som lever
med andra avatarer, spelade av andra personer, i hela världen.
Man kan shoppa, inreda, köpa hus och husdjur, hälsa på sina vänner,
äta mat osv. Ett sätt för att tjäna pengar till sin avatar är att jobba i The Sweet factory.
Där bakar man kakor av olika slag och de tar visst många timmar på sig att bli klara.
(ett moment som går igen i alla spelen på ett eller annat sätt)
Ibland kan jag finna mig själv sittandes och vänta och vänta på att mina
kakor i YoVille ska bli klara, så jag får tömma ungnarna och sätta in nya kakor, haha ^_^

Det är sjukt kul att dekorera och fixa och köpa nya kläder och så.
Det tar lite tid att spara ihop coins så man har råd till allt det man vill ha.
Man kan använda riktiga pengar om man vill och antingen köpa mer coins för eller YoCash.
(två valutor används i YoVille, för YoCash kan man köpa lite roligare prylar)
Och det är ju upp till var och en om man vill satsa pengar på ett spel (som faktiskt är på låtsas) eller inte.
Jag har lagt 20 till 40 kronor någon gång, via mobilen, för att köpa någon
rolig sak till min avatar, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att spendera mer.
 

Farmville gillar jag också, tyvärr har jag tappat intresset lite sedan jag började spela YoVille,
min farm är inte vad den än gång var, hahahahahaha xD
Måste lägga ner några fler minuter per dag på den, hahaha :)


Ja, det är underligt hur man kan fastna så i en spelvärld...
Haha xD
Zynga (de som utvecklat alla spelen) gnuggar nog sina händer iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0