Tjock? Välj kirurgi!

Världen blir bara sjukare och sjukare verkar det som...
Satte mig för att kolla facebook, gled igenom lite bilder och spel,
medans en ny sida laddades tittade jag på sidbaren där annonserna
finns och döm om min förvåning när jag såg den här!


Men what??!!?
"Kirurgi är det bästa alternativet för en lyckad viktminskning"
Allvarligt?
Är det bara jag som reagerar på en sån annons?
Så om man har en BMI på över 35 så är det liksom the end, det enda man kan göra är att operera sig?
Vad hände med motion och äta rätt?

Jag har vänner som har haft en livslång kampt mot övervikt,
inget har hjälpt och de har verkligen försökt om och om igen.
De utförde en magsäcksoperation, de har alla gått ned i vikt.
Alltså; det funkade - för dem!
Men det är ingen lätt sak, det blir ett helt nytt liv.
Nu har inte jag gjort en sådan operation, men vännerna som gjort det 
har berättat vad det innebär och hur de lever efteråt kontra innan.

Jag tror säkerligen att det är ett ypperligt alternativ, men kanske inte för alla.
Men det är vad den här annonsen säger - att det är det bästa alternativet.

Ursäkta mig, men jag blev fan upprörd.
Någon annan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0