Svininfluensan och jag

Här har det inte blivit uppdaterat på aslänge,
men det finns en mycket bra anledning till det: Fucking svininfluensan!
Yes, jag fick det, såklart!
Av alla människor, av alla sjukdomar - jag + svininfluensan!
Och det suger, big time, kan jag säga!
Sällan har jag varit så sjuk, helt jävla utslagen.
Ont i alla leder i kroppen, hosta, halsont, frossa, feber, yrsel...
Och, till råga på allt, så fick jag dessutom nässelutslag över hela kroppen!
AAAHHH!
Höll på att bli tokig.

Det började i söndags, först trodde jag att jag bara blivit asbakis efter tvillingfesten,
men allteftersom dagen gick började jag förstå att jag nog blivit sjuk.
Natten var hemsk, och sedan fortsatte det bara.
Sedan är jag en sån där som inte åker upp på sjukan,
utan stannar hemma och tror att allt ska gå över.
Men på onsdagen var jag tvungen att be pappa skjutsa upp mig,
genomgick en hög med prover,
det värsta var pinnen i näsan, brrrrr!!! (det gör dom för att kolla svininfluensa, tydligen, bland annat)

Läkaren var helt säker på sin dom: svininfluensa.
Fick hämta ut behandling och sedan hem i säng igen.
På fredagen kom provsvaren och det blev bekräftat.

Nu är det måndag och jag är inte helt frisk än.
Jag fick veta att det kan ta låång tid...men nu orkar jag inte vänta mer :(
Hostan är kvar, yrseln och tröttheten, men annars mår jag bra.
Håll tummarna för mig, så jag frisknar till helt innan helgen :)

Så, det var det,
lite uppdaterat :)
Bilder och en resume från tvillingfesten kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0