Sluta röka???????

Hmm..funderade på en sak.
Eftersom jag har varit sjuk sedan förra söndagen har jag inte rökt sedan förra lördagen.
Det är typ 10 dagar utan cig.
Kanske borde sluta?

Det skulle ju vara det vettigaste att göra - sluta bara.
Det är ju de första dagarna som är jobbigast,
och de har jag ju redan klarat av.

Men, jag känner mig själv, jag kommer mest troligt inte att sluta,
vilket är rakt av idioti!
Cancer, kol, massa andra hemska sjukdomar,
jag kan dö!
Idioti, rent av...
Jag har ändå inte motivationen...helt sjukt.

Man luktar fimp, har dålig andedräkt, fingrarna kan bli gula, tänderna gulnar,
huden åldras av rökning.
Varför kan jag då bara inte sluta?
Dra ner har jag gjort, ganska mycket, jag röker nästan bara på helgerna.
Jag borde ju alltså kunna sluta.

Men, som sagt, det kommer nog tyvärr inte att hända,
jag kommer nog ta några bloss till helgen...ändå.
Illa, Stener, illa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0