Same shit - different name

Åter igen, det här med att blogga asså...
Även fast jag själv gör det, så har jag inte riktigt helt förstått mig på det stora fenomenet.
Bloggawards, reklam för modebloggar på tv och så vidare.

Jag har sagt det förr, jag säger det igen: hur många modebloggar behövs det???????
Det är jättebra att man delar med sig,
men som sagt, när ALLA delar med sig,
vem är det då som snappar upp det?
Ibland när när jag som vanligt inte kan sova så brukar jag glida igenom ett gäng
"kändare" bloggar, och jag tycker ärligt talat att det är same shit, different name.

Och sen har jag tänkt på en sak till; de bloggare som ligger i toppen på mest besökta-listan
på sajter och de som folk känner till mest, de är oftast rika överklassflickor med för lite att göra,
eller fjortisar (med rika föräldrar) som pratar in i en spegel samtidigt som de filmar sig själv med tre lass löshår och ett kilo spackel som formats till smink och tuttarna intryckta och upphissade så högt det går.
"såhär brukar jag göra när jag sminkar mig" "idag har jag plockat fram 78 stycken outfits - pheeww vad jobbigt det var" "idag har jag målat lite, det blev inget bra men jag ska sälja den på bloggen ändå för folk vet vem jag är" "jag har gjort egna örhängen! Som jag ska sääääälja! På min populära blogg!"

Dom är smarta, de små liven.
Och mycket vill ha mer, som det heter.
Så, på ett sätt: You go girl(s)!
Och på ett annat sätt: Uuuäääckkpprrffftttaaaaaaahhh! Jag blir skrämd av alla dessa kloner!

Får ju för mig att det är förbjudet att klona människor,
men efter min "research" inom bloggvärlden så är jag inte så säker längre.
Det är någon sjuk jävel som som tog fram ett stycke halvblåst men samtidigt smart blondinprotoyp
och sedan klonade helvetet ur den, hängde på olika accesoarer
och gav dem locktänger och plattänger och en resväska smink och sa:
"Ut i världen små kloner, starta bloggar och skriv om skit som är obetydligt men
som människan inte kan stå emot!
Skaffa annonsörer, vifta med ögonfransarna och ta kort på er själva med mobilen och tipsa om
obetydliga Spotifylåtlistor!
Gå, gå gå! Lev, lev lev!"

Hahahaha...
Min entusiasm tog överhanden känner jag ^_^
Nåväl, alla får göra som de vill, så länge de inte skadar någon,
och det tror jag ju knappast att det gör.
Förutom att de formar en ny generation med urblåsta idioter, men men...Haha!

Ne, nu är det strax middagstid.
Om man skulle ta och tipsa om ett läckert recept kanske?
Så har jag en matblogg! Wooohooo!!

Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0