Minnen som blöder innuti mig

Det svider i mitt hjärta...
Såg ett gammalt kort och började av någon anledning att tänka tillbaka, och tillbaka och tillbaka...
Tillslut sitter man där och håller en massa blödande minnen i famnen
och vyssjar dem som ett barn,
när det egentligen bara är skräp...

Och ploppar ett minne upp så kommer flera...nu kom ett helt takras med känslor.
Glädje som blev olycka, kärlek som bara försvann, vänskap som bröts och så vidare.
Jag försöker att ta mig upp ur brunnen med hemskheter
och hitta tillbaka till alla de där goda minnena som också finns där inne i mig,
men just ikväll verkar det som att det bara inte går.
Jag måste sätta mig i soffan nu och titta på en rolig film,(en shopaholics bekännelser)
så jag inte fortsätter att vältra mig i ledsamma minnen.

Men först ska jag ställa mig på balkongen och röka (som den idiot jag är) och notera
bensinpriserna (extremt internt skämt).




Fridens liljor, dönickar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0