Icke-mode-gurun håller sig för skratt

Jag ska börja med att säga att jag absolut inte är någon modeguru av något slag och kanske egentligen borde hålla tyst, men nu är det så att jag känner att jag måste öppna min mun och inte bara för att se förvånad ut.

Seriously, dessa Björn Borg-look-alikesen som vandrar runt överallt, va???
Det är alltså på modet att ta en gummisnodd av vilket slag som helst och trä över huvudet mot pannan och bakhuvudet,
så att håret åker upp som en svamp...
För att vara helt ärlig; det är inte snyggt.
Inte på något sätt.
Det var inte snyggt på 70-talet heller, även om jag faktiskt föredrar bandet runt pannan då,
där huvudet inte ser ut som ett svampmoln.

Jag förstår inte hur folk nästan helt intill viljelöst följer modets trender.
Man måste väl ändå själv se om det är snyggt eller inte?
Visst, det kan vara så att jag är den enda som inte tycker att det är snyggt och alla andra faktiskt tycker om looken,
men jag har svårt att tro det, för åter igen: allvarligt? Björn Borg-looken? Seriously?!
Och som jag har märkt ska man tydligen ibland ha oborstat och nästan ruffsigt hår.
Måste vara en bekväm och enkel trend att följa iallafall, no comments there.

Nä, jag är väl inte någon modeslav alls, det skulle nog ingen människa påstå.
Jag kan tycka att saker är snygga men alldeles för dyra,
jag kan tycka att det ser helt befängt ut och skulle aldrig ha på mig det,
sen spelar det ingen roll om "alla" har så.
Ibland kan jag köpa ett plagg som är "inne" för stunden, för att jag gillar det.
Men väldigt sällan kommer jag och Modet överens.

Och jo, innan jag glömmer det; (det kanske försvinner och blir omodernt strax och då slutar ju alla att använda dem)
dessa långa toppar, eller åtsmitande tunikor eller vad de kallas.
Ni vet vad jag menar, det är som tröjor fast de är lite längre än vanligt,
så pass långa att de nääääästan går att ha som en klänning.
Fast inte långa nog, direkt.
De täcker knappt rumpan och hasar upp lite när man sitter.
Och till dem ska man då ha hippsters eller färgade strumpbyxor.
It looks weird!
Ungefär som "ojsan, jag har visst ingen klänning som är ren...Hmm, nåväl, jag tar en tröja istället. Byxor är för fegisar"

Som jag började med att säga, jag är nog ingen som kanske ska uttala mig om mode,
men eftersom jag är en människa med ögon och kan se,
så måste jag se dessa svampmoln till hår och långa tröjor som tvingats bli klänningar.
Och jag håller mig lite för skratt varje gång.

/C

Kommentarer
Postat av: Tyskan

jag tycker dom ska sluta plåga våra ögon... jag bli kränkt av det, och jag tycker inte att det e något mode heller... De var bara en dum jävel som inte hittade byxan och gick till skolan och alla fjortisar tyckte nämen de ska jag oxå ha!

2009-06-01 @ 16:28:21
URL: http://tyskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0