Sweet sweet guys of the 90's...

Tänker börja mitt allra första blogginlägg med att säga att om jag fick välja en era att leva i för resten av mitt liv, så skulle det bli 90-talet. Jag vet, det låter väldigt konstigt. Men kik på pöjkan!
Oh my oh my... Jag vet inte vad det är som gör det, men jag gissar på att det är det halvlånga håret, flanellskjortorna och de där bedårande rådjursögonen i en oslagbar kombination som gör att jag blir lika svag i knäna som när jag luktar på Armanis parfym för herrar, den i vit frostad flaska. Jo, tyvärr, det är sant - suck för mig. Men hör här:

Ta till exempel Joey Russo som spelades av Joseph Lawrence i serien Blossom, han gillade jag skarpt i mina allra tidigaste tonår. (Och några år innan 13 också för den delen) Han var lite dum, lite trög sådär, men det gjorde verkligen ingenting, för han var ju så söt. Han hade kläderna och håret på pricken som det "ska vara"; Trasiga ljusa jeans, kängor, tight t-shirt (helst vit) och minst en utnött flanellskjorta på sig i en ljusare färg, typ ljusblå eller liknande, antingen knyten runt höfterna eller halvhängandes från axlarna. Håret är på gränsen till att bli "hårdrockslångt" och en snudd från utväxt page. Det ska vara lite ostyrigt sådär, och långt.

Och vi får inte glömma Jared Leto som spelade Jordan Catalano i Mitt såkallade liv, herregud!!
Det var inte bara Claire Danes oförglömmliga karaktär Angela Chase som gjorde den serien sebar, Jordan Catalanos ostyriga lugg och layed-back-attitud lockade mig till teven varje gång serien sändes. Jag ville vara Angela Chase och ha Jordan som min pojkvän.

Nu kommer vi till en liten pinsam sak, eftersom jag tycker att Barry Watson är himmla snygg som helyllekillen Matt Camden i moralkakeserien Sjunde Himmlen. Det är inte så att jag på något sätt följde serien i mitten av nittotalet och heller inte repriserna senare under tjugohundratalet, men då och då fann jag mig själv framför denna hemskt pinsamma och sensmoralpåtvingande serien, på grund av den långhåriga men ack så töntiga Matt.

Min absoluta favorit är James Francos rollfigur Daniel "Danny" Desario från serien Freaks and Geeks. (Nollor och Nördar på svenska) Visserligen kanske han egentligen inte ska räknas till 90-tals killarna, eftersom serien är från slutet av 90-talet, men han får ändå vara med på min lista. Han har dessutom rätt så mycket Bad-Boy-attityd över sig, och tyvärr så är det ju så att det är jäääävulskt attraktivt på något skruvat sätt. Det blir dessutom inte sämre av att han har på sig en svart skinnjacka a la motorcykelstyle...suck, oh my oh my, drop-dead gorgeous!

Ja, som sagt, jag rivstartar absolut inte med mitt första blogginlägg, det ska inte vara som en svidande atombomb i era ansikten, enklare att slänga ihop något väldigt oskyldigt om min personliga smak i killar.
Självklart finner jag inte endast "90-tals-killar" attraktiva, nej långt därifrån, men jag gillar den stilen som sagt. Annars föredrar jag faktiskt oftast långhåriga killar från korthåriga, men ett och ett annat undantag har det funnits. Rakade skallar däremot är det enligt mig endast ett fåtal killar som kan bära upp så det verkligen är snyggt.

Nåväl, återgå till det ni gjorde innan ni fastnade här, jag ska nu dricka upp mitt te som som vanligt börjar bli kallt för jag glömmer nästan alltid bort att jag gjort iordning en kopp. Så hörs vi sen, ha det bra!

/C


James Franco
 
Barry Watson
  
Jared Leto

Joseph Lawrence 

Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen till bloggträsket! :) Ja nog e dom vansinnigt söta, 90-talskillarna!



Har länkat till din blogg hemma hos mej! ;)



Kram

2009-05-07 @ 18:13:20
URL: http://sirismamma.blogspot.com
Postat av: Sanna

omg vilka hunks :D

2009-05-08 @ 09:07:36
URL: http://sannasspot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0