Poesi och flydda tider

Jag sträcker ut min hand för att ta på oändligheten
men bränner fingertopparna mot solen.
En enkel regndroppe faller och fyller en hel sjö.
Den bara faller och fyller,
faller och fyller.
Själv har jag ingen plats att fylla,
mina fötter är sänkta i cement som torkar stilla.
En vindil flyger in i mej och blåser igenom ett hål i mitt hjärta,
jag blir renad och tömd.
Ett förfallet hus till salu,
en trasig speldosa skänkes bort.
Ballerinan har brutna ben och jag orkar inte längre se på.
Jag drar tillbaka min hand och oändligheten finns inte alls,
stänger locket och ballerinan kastas bort,
in
i
glömskan.
-C





6 Oktober 2005 skrev jag ett dagboksinlägg, här kommer det igen:

"I tisdags såg jag ett rör som stack upp ur marken (ja pratade med Kikki då oxo)
och jag hade skräp i fickan som jag ville bli av med.
Så jag stoppade ner skräpet i röret.
Igår när jag gick till jobbet så såg jag en man som stod och svetsade igen röret.
Det var en vägbom.
Vilken tur att jag inte stoppat nått viktigt i röret.
Typ min mobil.
But then again....varför skulle jag vilja göra det?

På tal om min mobil.....Jag vill egentligen inte ha en så dyr och tekniskt pryl i min ägo...
För ja e så rädd att tappa bort den,
eller råka förstöra den.
Eller att nån stjäl den eller ja....nått sånt.
Å sen har den en massa grejer som jag inte kan använda.
Typ Mp3 spelare.
I don't get it.
Ja kan inte få in låtar i den.
Man måste nog ha en dyr usb-kabel,
eller minst lika dyr Ir-port till sin dator antar jag.
Kommer ju inte att hända att jag köper en sån.

Skitsamma,
Nu måste jag rusa. (nej, det måste jag inte, jag måste gå, men man säger ju rusa. Varför gör man det? Underligt....Jag rusar by the way väldigt sällan. Bara när jag absolut måste.) "


Haha......ja, jag kan numera få in Mp3-låtar i min mobil (nej, det är inte samma mobil som jag hade då) och jag vet att USB-kablar inte är särskilt dyra. Rusar gör jag däremot inte särskilt ofta nu heller.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0