Pengars värde

Kollar runt efter jobb i Norge, känns som "enda utvägen" just nu.
Jag vill komma bort och komma ifrån, men inte för alltid, inte för länge.
Åsså vill jag tjäna ihop lite pengar. För allvarligt, livet blir lättare med pengar, så är det.
Men för den sakens skull behöver inte penagar i sig bestämma hur lycklig du ska vara.
För mig har inte pengar ett värde förens jag sätter ett värde på dem.

När man beställer in mat, och inte orkar äta upp allt, så får en del ångest över det.
Jag säger så här: Du betalar ju egentligen för att äta gott och bli mätt, även om det är mat kvar på tallriken så är ju uppdraget utfört, icke sant? Right.

Om jag ser en jättefin tröja som jag verkligen vill ha, passar bra i och trivs i och köper den,
så ser jag 2 veckor senare att den reas ut för halva priset... Visst kan man bli irreterad, men, betänk detta då:
När jag köpte tröjan tyckte jag att den var värd pengarna jag gav för den, annars hade jag aldrig köpt den.

Visst kan man göra felköp, impulsköp, absolut, men jag försöker att inte låta det bli "en grej",
det är ju ändå bara materiella ting, och sådana ska inte binda en.
Sakerna ska inte äga mig, jag ska äga sakerna.


Nåväl, nu är det dags för tevetittning på hög nivå.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0