Pengatät och förkylning

Det är varmt, god damn vad varmt det är!
Termometern visar 27.8 grader utomhus och 25.7 innomhus..pheeeew...
Det är underbart, enligt mig,
det som inte är så underbart dock är min förbannade sommarförkylning.
Jag försöker vårda bort den med vitaminer och vatten och frukt och grönsaker,
hoppas varje morgon när jag vaknar att den ska vara borta,
men än så länge: icke!
Det som är jobbigast med den är att man blir så jävla matt,
noll energi.
Man vill ju helst inte sitta innomhus när det är strålande solsken och "utomlandsvärme" ute.

Har dessutom i tre dagar nu velat fram och tillbaka om jag ska åka ner till Stokholm en sväng eller ej.
Hittade det billigaste alternativet: Y-bussen.
Mycket mycket billigt, men samtidigt...mer än 8 timmar på en buss, i värmen, förkyld.
Och saken är ju den, att jag inte är allt för pengatät dessa dagar, absolut inte,
så om jag åkt ner så hade jag varit dödens döfattig resten av månaden och långt in i juli.
Sedan kostar ju saker när jag väl är där också.

Anledningen till resan är bland annat att Aftermath
(Henrik, Rhodin, Timo, Karlsson, Jocke och Melissa) 
spelar på Club Anchor ikväll,
Anchor var ett av mina absoluta favoritställen när jag bodde i Stockholm.
Sedan tänkte jag att det skulle vara ett ypperligt tillfälle att träffa några gamla polare också.
Men, som sagt, resan blir helt klart inte av.

Ser fram emot Fjällsjömarknanden, Dundermarknanden och diverse annat roligt,
besök från södern och annat istället ^^,

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0