Panta mera (brinnande & giftiga saker)

Har just varit och pantat burkar och flaskor :)
Alla vet vi ju att det är bra att panta och återvinna,
ändå tycker många att det är pinsamt att panta burkar.
But why?
Att panta burkar är som att ge jorden en kram :)
Jag tycker inte att det är pinsamt, jag stoppar gladeligen in mina
fantaburkar, ölburkar och julmustflaskor i pantautomaten.
Man får ju pengar också :)

Rolig trivia om pantautomater som ni kan kolla efter nästa gång ni pantar,
med liten text står det längst ner under hålet där man stoppar in burkar och flaskor:
"Kasta ej in brinnande eller giftiga saker då de kan orsaka brand eller skada på person"

För det första: Vem kastar in saker???
För det andra: Saker?! Burkar och flaskor är det ju man här in där!
För det tredje: Brinnande? Allvarligt, brinnande? Vem skulle kasta in något brinnande där??!
För det fjärde: Giftiga saker?? Åter, vem skulle? Och vad räknas som giftigt? En flugsvamp?
För det femte: Vilken person är det som står på andra sidan och skulle bli skadad??!!??
Sjukt roligt xD

Det enda jag inte gillar med att panta är när det är slut på våtservetter så man inte
kan torka av händerna när man är klar!



Så tycker jag när det är slut på våtservetter!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, egentligen. Panta är ju bra och vem känner inte igen reklamen "Paaantaaa meeerraaa!" liksom. Ja, det skulle nog kuna jämföras med att ge jorden en kram, i så fall vore det ju en riktigt trevlig sak att panta och man får ju som sagt pengar efter åt! Det är Nice!

2009-12-14 @ 16:18:49
URL: http://malinlilians.blogg.se/
Postat av: Doomus

Jag brukar panta minst 10 brinnande svampar i veckan!

2009-12-14 @ 23:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0