Poesi istället för apati

Idag kände jag verkligen för att skriva något roligt,
men så visade det sig att när jag satte mig här och skulle börja så kom det inget roligt och fyndigt.
Så jag bjuder på några av mina kvasidikter istället,
håll till godo ^_^


På avstånd tittade jag på dej,
betraktade skönhet, fulländad.
Så perfekt genom sina brister.
Jag tog mitt hjärta, full och yr,
och visade dej, vad som ristats in i det.
Ditt namn, karvat så djupt att såren aldrig läker.
Ditt namn blöder i mitt hjärta,
för alltid, för evigt.
I din famn gråter jag ut, du tröstade mej,
du kysste mina läppar.
Vi älskade i mossan, du gav mej min önskan,
du kysste mina läppar.
Idag är vi inte tillsammans,
så nära, men ändå så långt borta.
Idag kysser du inte mina läppar,
och ditt namn blöder djupare i mitt hjärta.


En rätt så gammal dikt, ca 8 till 9 år gammal tror jag.
Nåväl, jag pepprar på med några fler, i en blandad kompott.


Bara håll om mig.
Smek min kind och slut mina ögon stilla.
Bara håll om mig.
Kyss sakta min hals och viska ömt i mitt öra.
Bara håll om mig.
Fråga inte om tårarna som rinner längs mina kinder
och droppar ner på din hand.
Bara håll om mig.
Försök att trösta mig, men försök inte förstå.
Bara håll om mig. En liten stund till.



En ängel tappade sina vingar,
de föll mot jorden som snö.
En människa föddes den dagen,
och en annan väntade på att dö.
en ung man for åstad långt bort,
och träffade där en lika ung kvinna.
Någon annanstanns spelades ett spel,
där allt gick ut på att vinna.
September månad kom med löv så röda,
en flicka öppnade sina stora blå,
såg världen för första gången...
Det var jag som föddes då.


Kom och spela för mej,
jag vill sjunga mej stum.
Solen är en marshall,
och ibland är jag dum.
Men kom nu och spela för mej,
vira en länk av mitt hår kring ditt finger.
Säg till mej att du ska höra av dej,
så väntar jag tills du ringer.
Jag kan tugga på en dröm,
och bara sitta tyst bredvid dej.
känna hur luften vibrerar,
liksom jag när du rör vid mej.
Kom och spela för mej,
placera på min mage en kyss.
Ring mej tidigt på morgonen,
så att det känns som om du var här alldeles nyss.
Solen är en marshall,
spela för mej i ett litet rum.
Spela högt och länge,
jag vill sjunga mej stum.

Jag måste laga middag nu,
jag skriver mer sedan.

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0