Junkfriends och transor!

Ni vet, när man öppnar sin mejlbox, så står det ibland: Du har sju nya mejl.
Då blir man glad. Ända tills man ser mejlen. Sex av de där sju är junkmail...
En massa kassa erbjudanden, reklam för kassa saker och annat skit,
sånt som man inte öppnar utan klickar direkt vidare till TRASH.
Men man har ju iallafall ett mail kvar, kanske är det från bästa kompisen,
kanske från kusinen i australien, pojkvännen eller ens syster.
Man öppnar det, läser det och blir glad. Man stoppar det i en egen folder
och väntar med förväntning på nästa mail från den personen.


Jag skulle vilja mynta ett nytt uttryck, nämligen ordet; Junkfriends.


Junkfriends är människor som är ens kompis om de kan vinna något på det,
men så fort det kommer någon annan som har mer att "erbjuda",
tex en cool bil eller mer pengar, då lämnar de en, fort som fan.
Junkfriends är någon som kommer när du är sårbar och säger:
"Du kan gråta ut hos mej, berätta vad som är fel". Och man gör det.
Ens huvud har knappt hunnit lämnat axeln innan The Junkfriend är hos
nästa person och berättar ALLT du precis sagt. En Junkfriend är någon
som defenetivt kommer att söka upp dej när du är rik och berömd,
och låtsas som om ni alltid varit de bästa vänner.

En Junkfriend kan till och med nästla sej in hos dina kompisar,
dina Riktiga kompisar och börja bryta ner dej inifrån, så att säga,
sprida små små rykten till dina kompisar, rykten som växer och ingen
kommer rikitgt ihåg varifrån de kom från början.
Men, en Junkfriend, är alltid en sån som i slutänden står ensam,
blir avslöjad och inte har någon, ingen, att vända sej till.

Jag får hellre 1.000.000 junkmail i min mejlbox varje dag,
än en Junkfriend en halvtimme av mitt liv.



Går igenom lite gammla blogginlägg från tiden då jag bodde i Stockholm,
bjuder på ett litet minne här:

"Mån 1 okt 2001 

Där satt jag, bredvid transsexuella Hasse, musikern/fd skådespelaren Emil,
mittemot mej kriminella Fredde, fd. missbrukaren Timmy och på sidan rika Sally.
Sex totalt olika personer.
Fan va trevligt vi hade det!
Alla hade sin sak att breätta, och de andra lyssnade...
Fredde berättade om sin nya lillebror, Isak 5 månader,
hur gullig han är när man lyfter honom i luften,
och han precis lärt sej säga mamma.


Hasse berättade om hur det varit då han bott i Mexico och att
hans första fru och andra fru tyckte att det var helt ok att han var transa
och att han nu bestämt sig helt och ska påbörja förvandligen till kvinna på riktigt.
Emil berättade om turneér han varit på och spelningar som gått antingen
jättebra eller asdåligt.
Timmy berättade om hans föräldrar som alltid skitit i vad han haft för sej,
om hur det var när han levde fem år som knarkare och hur glad han var nu,
när han klarat sej ur det.
Sally berättade om sitt visakort som e borta, och hur det var när hon bodde
i Frankrike, och om hennes släkt i Maroco, och hur det är att kunna köpa en
jacka för 6.000:- utan att höja på ögonbrynet ens.
Jag berättade om hur jag kom till stockholm och hur jag sökt jobb på
tidningar och jobbat mig uppåt och hur allt det varit.
Berättade om min uppväxt i Jämtland och hur jag haft det och nu har det.

Vi pratade om lyckliga och roliga saker, hemskheter och fel, om allt..
Visst är det trevligt att kunna vara så olika och ändå
kunna sitta vid samma bord, och samtala om allt möjligt?
Vi hade det asmysigt.
Jag älskar att träffa nya människor och att knyta nya bekantskaper,
få nya vänner och att umgås med olika människor.

Rika Sally, fd. missbrukaren Timmy, Transvestiten Hasse,
Krimenella Fredde & Jag ska på Råcksta krog nu på lördag och
lyssna på när Emil spelar med sitt band Zedmore and The Band of Blues."
 

That's it for today folks!

/C
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0